پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۶:۰۱

وزیر صنعت،معدن و تجارت:برای ساخت کشتی در کشور چیزی کم نداریم

باشگاه خبری فراساحل: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حتی شنیدن خبر سفارش ساخت و تعمیر کشتی به خارجی‌‌ها ناراحت‌ کننده است زیرا ما در کشور چیزی کمتر از سایر کشورها نداریم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایرنا، محمدرضا نعمت زاده عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از حوض‌‌های خشک تعمیر انواع کشتی در بندرعباس افزود: خریداران کشتی و تعمیر آن قبل از ارائه سفارش‌‌های خود به خارج به بیکاری جوانان کشور فکر کنند. وی ادامه داد: سالانه 800 هزار نفر از دانشگاه‌‌‌ها دانش آموخته ‌می‌شوند ، هم اکنون 10 میلیون دانش آموخته دانشگاهی درکشور وجود دارد وجوانان با انگیزه و متخصص کشور توان انجام کارهای بزرگ و ساخت انواع وسایل و تجهیزات مورد نیاز صنعت را دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: همانگونه که جوانان کشور توانستند پیچیده ‌ترین قطعات هواپیماهای جنگی را تعمیر کنند قادر به ساخت قطعات پیچیده صنعتی بویژه کشتی هم هستند. نعمت زاده تصریح کرد:مهندسان و متخصصان کشور دارای توان بالایی هستند که انتظار می‌رود مشتریان صنعتی در همه بخش‌‌‌ها به‌ خصوص کشتی سازی و تعمیر آن نیازهای خود را با سفارش به داخل تأمین کنند. وی خطاب به متخصصان یاد آورشد: هیچ‌گاه خود را در مضیقه مالی نبینید، با اراده و تلاش ‌می‌توان بر این مشکل پیروز شد ، بطور حتم با تلاش و همت ،توان‌‌ها را افزایش داد و از تجارب خارجی هم در جایی که تخصصی وجود ندارد ‌می‌توان برای کسب دانش و تجربه استفاده کرد.

 ایزوایکو به مجموعه‌ای در کلاس جهانی تبدیل شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ایزوایکو اشاره کرد و گفت: امید می‌رود صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحال ایران به مجموعه ای از هر جهت در کلاس جهانی تبدیل شود. نعمت زاده افزود: بهره برداری از یک پروژه مانند حوض‌‌های خشک تعمیر انواع کشتی برای ایران یک ازحداقل‌‌ها است و کشور استحقاق بیشتر از این را دارد. در سفر یک روزه وزیر صنعت ،معدن وتجارت حوض‌‌های خشک تعمیر انواع کشتی با ظرفیت سالانه 120 هزار تن عصر چهارشنبه در بندرعباس به بهره برداری رسید. این مجموعه شامل دو حوض تعمیرات و نوسازی هر یک بطول 375 و 385 متر، عرض 84 و ارتفاع 14.5 متر است که جزو بزرگترین داک‌‌های خشک منطقه محسوب ‌می‌شود.

هفت هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت ریالی و بیش از 88 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی در قالب تسهیلات برای بهره برداری از این طرح انجام شده است. با بهره برداری از این حوض‌‌ها زمینه اشتغال ثابت 84 نفر به صورت مستقیم فراهم شد. همچنین با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت واحد اداری این شرکت در مجموعه ایزوایکو به بهره برداری رسید. پروژه ساخت حوض خشک در سال 82 فعالیت خود را آغاز کرد که پس از مدتی توقف، مجددا کار تکمیل آن شروع شد و امروز به بهره برداری رسید. استان هرمزگان به عنوان قطب صنعت کشتی سازی کشور دارای شرکت‌‌های بزرگ کشتی سازی بوده که سالانه علاوه بر ساخت انواع شناور کوچک و بزرگ، تعمیرات و ساخت انواع دکل، بارج و سکوی نفتی و گازی در آن انجام ‌می‌شود.



  کد خبر : 4234
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :